Au pair in New Zealand

Topweek!

Hoi allemaal,

Welkom op mijn eerste blog, ik zal jullie via deze weg zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden van mijn au pair avontuur aan de andere kant van de wereld. Zoals een aantal van jullie weten, ben ik vorig jaar juli al naar een au pair infodag van Travel Active geweest, waarna ik eigenlijk al meteen wist dat ik na mijn afstuderen als au pair aan de slag wilde gaan. In december 2014 heb ik definitief de knoop doorgehakt en me aangemeld voor het au pair programma Nieuw-Zeeland. Ik had me toen al extra vroeg aangemeld zodat ik, naast het afstuderen, op mijn gemak alle referenties na kon gaan en het aanmeldpakket kon invullen. Juli leek toen nog zo ver weg, maar de tijd is echter omgevlogen en wat heb ik een topweek achter de rug!! Ik zal hem even voor jullie in het kort beschrijven: dinsdag had ik na een heel schooljaar stage lopen mijn afscheid en ben ik met het team gaan borrelen, woensdag heb ik JA! gezegd tegen mijn toekomstige host family, donderdag ben ik afgestudeerd als pedagoge en vrijdag ben ik 21 geworden!! Dit betekent dat het nu definitief DEFINITIEF is dat ik naar Nieuw-Zeeland kan gaan!!!!

Op 10 juni kreeg ik al het bericht dat ik geaccepteerd ben voor het au pair programma en precies drie weken na deze datum heb ik al een gastgezin gevonden. Om geaccepteerd te worden voor het au pair programma heb ik van alles moeten doen: ik kreeg een vrij groot aanmeldpakket waarin ik veel vragen over mezelf moest beantwoorden, ik heb een Dear host family letter moeten schrijven, een foto album moeten maken, een filmpje over mezelf opgenomen (in het Engels), ben ik al mijn oppas- en stageplaatsen na gegaan als referenties en heb ik o.a mijn lieve beste vriendinnetje een karakter referentie laten invullen. Dit heb ik allemaal gedaan zodat de host families zich een goed beeld van mij kunnen vormen. Nadat ik alles had ingeleverd werd een week later het Engelstalig Skype interview gepland, wat inhoudt dat ik met iemand van Travel Active in Nederland een Skype gesprek voer. Er werden vragen in het Engels gesteld die ik ook in het Engels moest beantwoorden. Een paar dagen na dit interview kreeg ik het bericht dat ik officieel geaccepteerd ben. Travel Active heeft toen mijn gegevens naar Dream Au Pair in Nieuw-Zeeland verzonden. Dit is de partner organisatie en met hen heb ik de afgelopen week veel contact gehad. Zij stuurden mij profielen van gezinnen door die geïnteresseerd in mij waren met de vraag of ik contact met deze gezinnen wilde opnemen. Ik heb toen met drie gezinnen gemaild en Skype gesprekken gevoerd. Tijdens al deze contacten was zowel de organisatie in Nederland als in Nieuw-Zeeland erg betrokken en heb ik steun gehad bij het maken van mijn keuze, want ik vond het moeilijk om gezinnen af te wijzen. Het mail contact en de Skype gesprekken verliepen eigenlijk als vanzelf. Het verbaasde me hoe informeel en open deze gesprekken meteen tijdens de eerste keer waren. Met alle drie de gezinnen had ik leuk contact, met het ene gezin nóg leuker dan met het andere en voor mij viel één gezin vrijwel meteen af: bij dat gezin zou ik namelijk de kinderen amper zien. Dat was toch wel een minpunt, want ik ga niet voor niets als au pair aan de slag. Dit gezin heb ik helaas moeten afwijzen. Met de andere twee gezinnen was het contact nog veel relaxter, het was allemaal heel informeel en ik voelde me eigenlijk meteen welkom. Ook deze twee gezinnen wilde mij graag als hun au pair, maar na goed nagedacht te hebben en thuis te overleggen heb ik mijn keuze gemaakt: vanaf begin november ga ik voor 9 maanden(!) in Takapuna wonen, dit is een kleiner stadje erg dichtbij Auckland en aan zee.

Het gezin waar ik vanaf november bij zal gaan wonen bestaat uit twee loving ouders (die me nu al meteen welkom laten voelen) met hun drie zoontjes. De kinderen zijn in de leeftijd van 7, 5 en 3 jaar. Toen ik ook de jongens had gezien en gesproken via Skype waren ze lekker druk. Het oudste zoontje zal ik naar school brengen en halen, overdag houd ik me bezig met de twee jongste die op maandag en vrijdag ochtend naar Kindy gaan. Volgens mij is dit een soort peuterspeelzaal. Dit gezin heeft speciaal voor hun au pairs de garage omgebouwd tot een eigen plek voor de au pairs. Ik heb daar straks echt mijn eigen ruimte met eigen slaapkamer, woonkamer en badkamer zodat ik af en toe ook echt even tot rust kan komen. Mijn hostparents gaven al aan dat ze mij in mijn vrije tijd ook echt vrij laten maar dat ze het ook leuk vinden om samen tijd door te brengen. Buiten mijn werkuren zouden zij het leuk vinden om met mij te kletsen en een filmpje te kijken met een glas wijn er bij. Ze vinden ook dat ik het land moet kunnen ontdekken en vriendinnen kan maken. Volgens hen gaat het maken van vriendinnen erg makkelijk, zo organiseert Dream Au Pair elke woensdag avond een koffie avond voor alle au pairs. Hierbij gaven mijn hostparents al aan dat er echt geen koffie gedronken wordt maar dat het eigenlijk een avondje uit in een bar is, wat ik erg goed vind klinken.

Verder ga ik volgende week woensdag mijn paspoort ophalen en kan ik mijn visum gaan aanvragen. Als ik dat heb gedaan kan ik mijn ticket gaan boeken!

Ik zal jullie voor vertrek ook nog wel eens tussendoor op de hoogte houden. Wil je een mailtje ontvangen zodra ik een verhaal heb geplaatst, dan kun je rechts je e-mail invullen.

Liefs,

Maud

Reacties

Reacties

Heidihoudoe

Lieve Maud,
Inderdaad een topweek! En wat een avontuur ga je tegemoet. Geweldig, ik ben super trots op je :-)

Marcel

Hoi Maud,

Nog proficiat met je slagen en verjaardag.
Wat een leuke locatie heb je gekozen.
Prachtige strand, goed klimaat en vlak bij Auckland, heb je goed voor elkaar. Hoop dat het ook een leuk gezin is en dat de kinderen niet te druk zijn. Snap na wat gegoogle waarom je voor deze locatie heb gekozen (heel veel bars, restaurants en winkels........, is natuurlijk wel een omgeving waarin jij je gaat thuis voelen).
Maak er maar iets moois van, ik hoop dat je er een heel leuke tijd hebt en dat je veel leuke dingen meemaakt. Ik zal je blog met veel belangstelling volgen.

groetjes Marcel

Maud

Dank je wel voor jullie lieve reacties Heidihoudoe en Marcel! Heel leuk om te lezen :-) Liefssss

Vera

Mooi verhaal Maud. Super gaaf avontuur wat je gaat ondernemen. Heb ik veel bewondering voor. Je zult vast een waanzinnig leerzame tijd hebben in Nieuw Zeeland. Ik wens je het allerbeste in het au pair gezin. Aan jou hebben ze een topper!
liefs vera ' minor jeugdzorg

johan van maasdijk

lieve maud wij kennen je al je hele leven maar dit wordt toch jou grootste avontuur wij zijn trots op jouw en weten wat pap en mam voelen maar dit gaat zeker goed komen geniet van dit avondtuur wij blijven je volgen dikke kus johan

Lisette

Wauw Maud, mooi geschreven, dit wordt n geweldig avontuur. Wij gaan t van thuis uit meebeleven. Veel plezier en t aftellen is begonnen. Lisette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active