Au pair in New Zealand

Sunburned & a lovely weekend

Afgelopen week hadden we zomers weer en heb ik zelf mogen ervaren dat de ozonlaag hier inderdaad heel dun is.....ik ben verbrand!! En dat alleen van een half uurtje op het strand en (in mijn gewone kleren) een half uurtje in het park zitten. Gelukkig is dat nu wel weer bijgetrokken. Mijn eerste werkweek alleen zit erop en lig nu een beetje brakjes in bed te relaxen na een leuke stapavond in Takapuna gisteren, een korte nacht en een dag vol adrenaline vandaag.

Afgelopen week was dus mijn eerste week alleen met de kinderen en het ging eigenlijk best goed. Iedereen is steeds veilig en op tijd op school, crèche en kindy gearriveerd. Als de kinderen vrij zijn probeer ik zoveel mogelijk leuke dingen met ze te doen. Afgelopen vrijdag had ik de jongste van de crèche opgehaald en zijn we naar een park geweest waar we hebben gepicknickt en de eendjes en pukeko's gevoerd hebben. 'S middags ben ik vanuit school met ze naar het strand geweest waar ze het super leuk vonden om op de rotsen te klimmen en waar we twee zeesterren hebben gezien. Hierna had ik lekker WEEKEND en wat voor een weekend...

Ik heb echt een super leuk weekend gehad. Julia is dit weekend bij mij blijven slapen en het was heel gezellig. We zijn zaterdag en zondag in Auckland geweest, het is maar 10 minuutjes met de bus vanuit mij. Zaterdag hebben we door Auckland gelopen en een beetje te geshopt. Zondag hebben we de Skyjump gedaan: van de skytower afgesprongen (192m)!! Ik had het thuisfront van te voren niks gezegd, ik heb ze achteraf verrast met foto's. Het was wel moeilijk om het te niet te zeggen maar het leek me beter om achteraf een foto te sturen ha ha. Het was eng maar zo leuk! Ook ben ik dit weekend voor de eerste keer opstap geweest - Julia en ik vinden het zeker voor herhaling vatbaar. We wilden van te voren een goede bodem hebben dus bestelde ik pizza online, alleen kwam ik er na een tijdje achter dat ik niet het goede adres had doorgegeven...echt iets voor mij. Gelukkig is het goed gekomen en hebben we toch onze pizza gehad en een goede bodem kunnen leggen. Het uitgaan in Takapuna is wel anders dan thuis, hier zijn het de restaurants die omgetoverd worden tot café/ discotheek-achtig iets, maar wel leuk. Wij waren in The Elephant Wrestler en hier werd het dak open geschoven zodat je de sterren kan zien.

Ik ga nu slapen, ik zal de foto's zo snel mogelijk plaatsen!

Liefs,

Maud

P.s. Het is heel raar om hier kerstliedjes te horen en kerstversiering te zien

Reacties

Reacties

Yrla

Wauw klinkt super!!
Fijn dat de eerste week goed is gegaan en dat je alles hebt kunnen vinden. :D
Je verhalen maken me jaloers haha, kan niet wachten tot ik er ben!.
Groetjes

opa

Je hebt het,geloof ik best naar je zin.
Allemaal vele groeten van mij en voor jou een dikke kus.

tant Hann

Je spoort echt niet met dat springen. Volgens mij hebben ze op de Pater van Heldenstraat een hartverzakking. xxx

Tantie

Gekke meid. Ik ben blij dat ik dat niet van te voren wist. Dan had ik hier al bibber benen gehad. Wel echt stoer dat je zo iets doet.
Leuk om je verhalen te lezen en dat het goed gaat met de kiddies.
Dikke kus????

Lisette

Super Maud, de durfal!!! Gelukkig heb je de foto's na de sprong laten zien, anders was je familie je direct komen ophalen. Nu maar even iets rustiger aan doen kunnen ze even op adem komen.
Groetjes van de Pater van Heldenstraat

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active