Au pair in New Zealand

4 seasons a day

We hebben lang geluk gehad hier met het weer. Normaal gesproken begint na Pasen het weer te veranderen, maar dat bleef uit voor een paar weken. Nu hebben we dan ook echt een Auckland Winter wat betekent dat het vaak regent en rond de 15 graden is. 's Avonds koelt het goed af en heb ik het maar koud, brrrrrrr. Mensen hier hadden me dan ook al gewaarschuwd voor 'four seasons a day': regen, zon, hagel, blauwe lucht en veel regenbogen. Ik vroeg me een paar weken geleden af waarom ik één van de weinige was die nog in m'n blote benen en zonder jas liep, maar dat is dus omdat het opeens kan omslaan haha.

Het is natuurlijk alweer veel te lang geleden dat ik een verhaal geplaatst heb, sorry! De tijd vliegt voorbij hier en op dit moment voelt het al alsof de tijd begint te dringen. Ik heb drukke weken erop zitten. Ik heb 2 maanden 50 uur per week gewerkt, omdat de crèche van de jongste gesloten was. Gelukkig heb ik dat nu achter de rug en werk ik weer 40 uur per week.

Nu ik dit schrijf is het voor mij maandagavond en heb ik vandaag lekker vrij gehad omdat het een Public holiday was. Vanmorgen om 8.00 uur aangekomen op Auckland Airport na een avontuurlijk weekendje Wellington met Rolien. Er ging vanalles mis, maar dat betekent niet dat we geen top weekend hebben gehad. Vrijdagavond na het werk zijn we ons 'autootje' op gaan halen om mee naar Wellington te rijden. We hadden een mooie Toyota Rav4 en we hoefden alleen maar de verzekering te betalen en een beetje benzine, want een volle tank zat er ook bij inbegrepen! Het was zo goedkoop, omdat de auto terug gebracht moest worden naar Wellington: als mensen een auto huren hier kiezen ze vaak voor een andere drop off locatie. Komt het even goed uit dat het bedrijf de auto daarna graag weer op de andere locatie wil hebben en de auto dan bijna gratis aanbiedt. Vrijdagavond zijn we tot Rotorua gereden, hebben daar in een hostel geslapen om de dag er na eerst een naar Kerosene Creek te gaan en daarna door te rijden naar Wellington. Dit was nog ongeveer een rit van 6 uur. Kerosene Creek is een natuurlijke hotpool en ligt verscholen in het bos, heerlijk! Wat ga ik die dingen missen in Nederland! Net als de uitzichten die je hier hebt als je rond rijdt.... Maar goed, door naar Wellington waar we 's avonds aankwamen bij onze Air Bnb verblijfplek. Naast de acceptering van mijn boeking had ik niks gehoord van de eigenaresse, wat al heel vreemd was want je spreekt normaal gesproken ook een incheck tijd af om de sleutel te krijgen. Ontelbare keren haar nummers gebeld, voicemails ingesproken, mails gestuurd, via Air Bnb berichtjes gestuurd maar allemaal zonder reactie. Dit opzich was al heel frustrerend en toenwe aankwamen bleek ze niet eens thuis te zijn!! Opnieuw gebeld en toen hoorden we in het huis de telefoon afgaan. Ze was niet thuis. Dit was zo frustrerend, we hadden al betaald en daar sta je dan op zaterdag avond in Wellington. Gelukkig vonden we snel een hostel om te overnachten. In de tussentijd had Rolien mijn Air Bnb profiel overgenomen en een klacht ingediend (thanks Rosie xxx). Gelukkig reageerde Air Bnb heel goed en snel op onze klacht en zou mijn geld teruggestort worden. Ook gaven ze me een kortingscode van omgerekend $70, erg netjes dus. Nu hoefden we ons daar in ieder geval geen zorgen meer om te maken.
Zondag hebben we een city walk gedaan om Wellington te verkennen en om 17.00 begonnen de happy hours, yay!! Kortom, een super leuk, avontuurlijk en vooral niet saai weekend gehad!

Op naar het volgende weekend.... naar de All Blacks! Ook ga ik over 5,5 week al naar Australië!! Ik kan niet wachten, al is het wel heel dubbel want als ik terug kom uit Australië heb ik nog maar 3 weken in Nieuw-Zeeland. Op dit moment weet ik even niet zo goed wat ik met dat idee aan moet.. Ik heb zin om naar huis te gaan en iedereen weer te knuffelen en te zien, maar van de andere kant weet ik ook nu al dat ik Nieuw-Zeeland zal gaan missen. Gelukkig voor mij is het nog niet zover en ga ik nog even genieten van de komende weken.

Liefs,

Maud

P.s Ik kan maar beter niks meer beloven over een nieuw verhaal of foto's. Dat laatste houd ik trouwens ook niet meer bij.... heb zoveel fotos! Ik denk dat ik dat klusje bewaar tot in Nederland.

Reacties

Reacties

Oompje

Weer een mooi verhaal.
Time flies when you're heaving fun!
Geniet er nog maar van.
xxx

Roel H te D

Leuk verhoal. Es se NZ mis, geis se toch mit eine priesvechter ein weekend truuk. Vöäl plezeer nog. xxx

Tantie

Mooi verhaal Mighty.
Het gaat nu echt snel. Voor ons fijn, voor jou heel dubbel.
Geniet nog van de mooie tijd die je daar hebt.
Je verjaardag vieren in de "winter" is ook een ervaring.
Voor mama was het ook vreemd om in de zomer jarig te zijn. Australië komt er nog aan. Leuke dingen om naar uit te kijken! Geniet nog met volle teugen.
Liefs, Tantie????

ceesklep@home.nl

Het weer een mooi verhaal Maud.
Geniet er nog van.

opa cees

Mams

Tja Maud, time flies....ook al appen we heel veel en skypen we, het is leuk om weer een mooi verhaal te lezen.
Geniet nog van je laatste weken, en zeker van je vakantie in Australië. Dat je NZ gaat missen kan ik mij heel goed voorstellen :)
Tot gauw muppie.xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active