Au pair in New Zealand

Hello from the other side

Afgelopen maandag was het zover.. ik vertrok echt naar Nieuw-Zeeland. Naar Schiphol gingen heel wat mensen mee om me uit te zwaaien, wat ik super fijn vond. Het afscheid was heel moeilijk maar toen ik eenmaal door de douane heen was ging het wel weer. Vanaf toen was ik alleen en dat was een heel raar idee. De vluchten waren lang maar zijn allemaal goed gegaan gelukkig. Achteraf kan ik zeggen dat het meeviel maar ik heb voor voorlopig wel even genoeg vliegtuig van binnen gezien.

Van dinsdag op woensdag nacht kwam ik dan eindelijk, een kwartiertje later dan gepland, aan in Auckland. Ik was een beetje bang voor de douane maar het viel gelukkig allemaal mee. In het vliegtuig moest ik een lijst over mijn bagage invullen die ze later controleerden. Gelukkig, alles was goed en ook mijn zoute ovaaltjes mochten mee het land in. Ik had verwacht dat het een groot vliegveld zou zijn maar eigenlijk is het best klein en de shuttle bus had ik dan ook snel gevonden.

De eerste paar dagen verbleef ik in een hotel voor de oriëntatie dagen. De jetlag kickte meteen in want ik kon die nacht pas om 4.00 slapen en om 7.00 was ik alweer klaar wakker.Die nacht ben ik maar met het thuisfront gaan skypen. Woensdag ging ik Julia van het vliegveld halen, zij is een Duitse au pair en met haar heb ik al een tijdje contact. Op donderdag startte de lange oriëntatiedagen. Het was veel luisteren en vanaf nu alleen nog maar Engels praten, dit laatste is best vermoeiend eigenlijk.Tijdens de oriëntatie hebben we o.a. First Aid en Driving in New Zealand gehad. Het was heel leuk om andere au pairs te onmoeten. Helaas geen Nederlandse ontmoet, de meeste au pairs zijn Duits hier!

Vrijdag was de laatste dag en we zaten met alle au pairs zenuwachtig in de lobby op onzehostfamilies te wachten. Ik werd natuurlijk als laatste door mijn hostmom opgehaald ha ha. Eenmaal bij de auto wilde ik al aan de verkeerde kant instappen en vervolgens voelde het zo fout om links te rijden. Onderweg kwamen we langs de skyline van Auckland, zo leuk! 'Thuis' aangekomen hingen er 'Welcome Maud' tekeningen op de deur, super lief! Wat een schatjes, en niet alleen de kinderen. Mijn hostparents en de huidige au pair (Anne) zijn ook heel leuk! Zaterdag ochtend namen ze me mee naar One Tree Hill in Auckland, mijn eerste vulkaan. Op de top hadden we uitzicht over heel Auckland en het eiland Rangitoto. Het was heel mooi en de vulkaan is helemaal bedekt met gras en het voelde een beetje teletubbie-achtig. Die avond ben ik ook meegeweest naar de school-fair van de oudste. Deze basisschool heeft echt het mooiste uitzicht ooit: Auckland, skytower en de zee. Op de school-fair heb ik mijn eerste Nieuw-Zeelandse wijntjes gehad en heb ik vriendinnen van Anne ontmoet. Ik werd begroet met een dikke knuffel, iedereen is hier zo aardig voor me.

Vandaag ben ik 's ochtends met mijn hostfamily mee geweest naar de verjaardag van het kind van vrienden meegeweest. Zij hebben een Zweedse au pair en zij was ook weer super aardig, we hebben elkaar meteen op Facebook toegevoegd zodat we contact kunnen houden. De verjaardag was heel anders dan bij ons. Om 10.30 begon het en om 12.00 ging iedereen na een stukje taart weer naar huis..... maar goed, zo had ik tenminste wel nog de rest van de dag om andere dingen te doen: Ik ben die middag met Anne en een vriendin van haar meegeweest. Ze lieten me het centrum van Takapuna zien, hebben er wat gedronken en zijn naar de bioscoop geweest. Op de terugweg zijn we over strand terug gelopen, zo mooi!! Toen we thuis kwamen gingen de kids bijna naar bed en daarna zijn Anne, mijn hostparents en ik nog even in de jacuzzi geweest, mmmm.
Verder vielen mijn cadeautjes bij iedereen in de smaak en doet de trampoline wonderen om de kinderen aan me te laten wennen.

Komende week ga ik met Anne meedraaien, morgenavond met Anne kickboksen en krijg ik komende week rijlessen van mijn hostdad. Ook ben ik nu hopelijk over mijn jetlag heen. Ik heb nu 2 nachten doorgeslapen, alleen weet ik niet of dit komt omdat ik echt over mijn jetlag heen ben of omdat ik mijn eerste Nieuw-Zeelandse wijntjes heb gehad ... We zullen zien.

Foto's volgen snel!

Heel veel liefs,

Maud

P.s. Dankjewel iedereen voor de lieve reacties op Facebook en berichtjes, echt heel leuk!
P.p.s. Ze spreken hier mijn naam uit als Maod en vandaag noemde Coleen Zack me Maodie, zo cute.

Reacties

Reacties

Tantie

Hoi Mighty,
Wat een mooi verhaal. Leuk om zo je ervaringen te kunnen volgen. Ik wacht met smacht op het volgende verhaal.
Groetjes Astrid

Schoonbroerke

Mooi en super leuk geschreven Maud! Wanneer ik het lees zie ik het helemaal voor me! Hopelijk snel weer een nieuwe verhaal met nieuwe leuke ervaringen! GENIETEN!!!
Groetjes Tim.

Marcel Rorijs

Hoi Maud,

Wat leuk dat je al hier en daar al wat gezien hebt en dat de reis is meegevallen en dat de click goed is.
Verder wenst ik je veel succes de komende week met de rijlessen die je gaat krijgen van je hostdad.

Groetjes en knuffel Marcel

Tant Hann

Ha wijffie, wat een leuk verhaal heb je geschreven en wat ben je al snel "ingeburgerd". Nu maar goed gaan oefenen met de auto en pas op als je de bochten maakt. Je zit zo weer aan de (voor hen) foute kant.
Dikke kus xx

ellyseerden@gmail.com

Mooi verhaal Maud
Hele belevenis al

Oompje

Hoi NLKiwi,
Wat goed zeg, zo'n ontvangst en al die hartelijkheid.
Als ik dit allemaal lees, ga jij je de komende maanden best wel amuseren.
Succes, veel plezier en vooral genieten maar!
Groetjes en een knuffel.
Mart

Lisette

Leuk om jou verhaal te lezen en een beetje je belevenissen mee te maken. Veel succes met de rijlessen en het wennen aan de familie. dikke knuffel oet Deetere

Mamsie

Heey muppie, wat een mooi verhaal. Gelukkig zijn ze allemaal lief voor je en voel je je welkom. Ben zo ontzettend trots op je. dikke knuf.xxx

Daan.laveaux@gmail.com

Daan

Daan

Heb ff Daan toegevoegd

Liza en Pierre

Hoi Maud fijn dat je het naar je zin hebt, en in een leuk gezin bent gekomen, geniet ervan xxx Grt. Liza en Pierre

oma en opa

Vele groeten van ons ook aan de Nieuw Zeelandse familie.
xx xx

oma en opa

Het ziet er geweldig uit.Ik ben opnieuw jaloers.
Groetjes. xx xx

Maud

Wat een leuke en lieve reacties allemaal!! Dankjewel daarvoor, dat doet me heel goed aan de andere kant van de wereld.
Heel veel knuffels, liefs Maud xxxx

Eupke

Fantastisch verhaal, ziet er mooi uit.
Eupke.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active