Au pair in New Zealand

Happy New Year!

Gelukkig nieuwjaar allemaal!! Dankjewel aan iedereen die me een kaartje heeft gestuurd, voor alle berichtjes die ik op facebook en WhatsApp heb gekregen en diegene die er in Nederland om 12.00 aan dachten dat het bij mij al 00.00 was!

De feestdagen zitten er op, al voelt het eigenlijk alsof ik ze heb overgeslagen. Niet dat ik het niet leuk vond maar het voelde gewoon niet alsof het Kerstmis en nieuwjaar was. Ik heb Kerstmis doorgebracht met mijn hostfamily. Hier vieren ze eigenlijk alleen eerste kerstdag, terwijl we thuis toch echt twee en een halve dag kerst vieren met soms nog een extra kerstdag als we het niet allemaal geregeld krijgen ha ha. Hier hebben we op kerstavond een film gekeken en zijn we redelijk op tijd naar bed gegaan want op eerste kerstdag worden 's morgens de cadeautjes uitgepakt. Dat betekent dat de kinderen nog eerder wakker zijn dan normaal maar gelukkig hebben Helen en Gary voor mij het moment kunnen rekken tot 8.00. Zelf had ik voor de kinderen ook cadeautjes gekocht. Ik had ze een week van te voren meegenomen naar een shopping mall en zonder dat ze het wisten hebben ze zelf hun eigen cadeautjes uitgezocht: ik vertelde hen dat ik cadeautjes voor mijn neefjes wilde kopen, die 'toevallig' de zelfde leeftijd hebben - dus dat was lekker makkelijk. Bij het openen van de cadeauthes viel het alleen de oudste op dat hij zijn eigen cadeautje had uitgezocht, maar hij vond het heel leuk dat ik hem voor de gek had gehouden. Voor mijn hostparents had ik wat Nederlandse dingetjes bij de Dutch Shop gekocht: pannenkoeken mix, stroopwafels, Amsterdamse uitjes, croky paprika chips en hagelslag. Dit laatste vinden ze maar raar, dat kinderen én volwassenen dit op brood eten als ontbijt en/ of lunch. Het viel gelukkig wel allemaal in de smaak.
Zelf heb ik van mijn hostparents een grote fles vodka gekregen en een pedicure behandeling om samen met mijn hostmom te doen. Op oudejaarsdag hebben we maar meteen ons cadeau verzilverd, heerlijk.
Oeps, terug naar kerst: nadat we de cadeautjes uitgepakt hadden waren er croissants en dronken we champagne met aardbeien. We zijn die dag naar het strand geweest en ondanks dat het niet heel warm was, ben ik toch de zee in geweest. Dit moest ik van mezelf gewoon doen tijdens mijn eerste en enige zomerse kerst (ja, ik heb toch echt liever een Nederlandse kerst met mijn eigen lieve familie). Tweede kerstdag ben ik met mijn hostfamily naar hun beach house geweest en vanaf toen hadden we gelukkig echt zomer: zo'n 28 graden. Helaas was ik erg verkouden toen en voelde ik me niet helemaal top dus heb ik eigenlijk niet veel gedaan. Ik heb lekker aan het strand en hun zwembad gelegen tot woensdag. Ook mocht ik Julia uitnodigen en is ze één nachtje blijven slapen. Wat bof ik toch met zo'n lieve en openhartige hostparents.

Met nieuwjaar zijn Julia en ik naar een festival in Auckland geweest waar we nog twee andere au pairs ontmoetten. We hebben opzich een leuke avond gehad maar het drinken was erg duur en de muziek was niet overal even leuk, een beetje jammer dus. Een paar minuutjes voor 00.00 zijn we naar buiten gegaan om naar de skytower en het vuurwerk te kijken, het voelde zo raar dat het echt al nieuwjaar was!! Ik heb veel lieve berichtjes gehad, dat vond ik heel fijn. Daarna zijn we nog even terug gegaan en waren we ongeveer om 4.00 thuis en heb ik toen nog even met Mark geskyped. Toen jullie allemaal aan de beurt waren heb ik ook weer met Mark geskyped, zo leuk om er zo toch een beetje bij te zijn! Nog even met paps en mams gebeld en daarna facetime met Kim en Tim :-).
Ik heb zomerse feestdagen gehad, dat is wat ik graag een keer wilde meemaken, toch vind ik het wel al een fijn idee dat ik de volgende keer weer met mijn eigen familie en vrienden ben.


Sinds mijn laatste blog heb ik trouwens wel meer gedaan dan alleen kerst en nieuwjaar gevierd: ik heb mijn eerste road trip gemaakt! Via Facebook had ik twee meiden leren kennen en samen met hen ben ik helemaal naar het Noorden van Nieuw-Zeeland geweest 'Cape Reinga' en hebben we onderweg daar naartoe tussenstops gemaakt op de meest mooie plekjes. Zaterdag werd ik om 5.30 opgepikt en zijn we 's avonds bij het meest noordelijk gelegen hostel aangekomen in the middle of nowhere. We wilden graag zonsopgang bij Cape Reinga zien dus ging om 4.00 alweer de wekker om om 4.45 te vertrekken, het zou nog een dik uur rijden zijn. Het vroege opstaan was het trouwens wel waard, het was zo mooi! Zondag avond was ik om 21.30 weer thuis, kapot! We hebben in twee dagen wel 1000km gereden. Gelukkig klikte het tijdens de trip tussen ons alledrie, we kenden elkaar van te voren nog niet. Het is best vreemd hoe gewoon en leuk het is met vreemden die je eigenlijk helemaal niet kent, het voelde in ieder geval niet alsof we elkaar nog nooit ontmoet hadden. Ik zal trouwens zo snel mogelijk hier foto's plaatsen maar het zullen er niet zoveel zijn.. ik kan maar 1 foto tegelijk plaatsen en dat neemt veel tijd in beslag. Ik zal kijken of ik nog een berichtje kan plaatsen met een link naar mijn Facebook pagina zodra ik ze daar geplaatst heb, dat gaat makkelijker.

En nog een ander leuk nieuwtje: over twee weken ga ik naar het Zuidereiland!!!!! Samen met een meisje van de oriëntatie, ik heb haar niet meer gezien sinds de oriëntatie want zij woont in de omgeving van Wellington maar via WhatsApp kwamen we weer in contact. Op 16 januari vlieg ik naar Christchurch waar we een campervan gehuurd hebben.We gaan dan eerst naar de West Coast, vanuit daar naar het Zuiden en dan weer terug omhoog via de Eastcoast - 1 februari vlieg ik weer terug naar Auckland. Dan is het nog maar twee en een halve week tot paps en mams komen!!!!!

Zo, morgen (maandag) is hier een nationale feestdag dus heb ik nog een extra dagje vrij.. hopelijk is het weer goed en kan ik lekker naar het strand. Vanaf dinsdag begint het gewone leven weer.

Heel veel liefs,
MaudP.s.

P.s. De datums van deze site gaan maar tot 2015... vandaar dat ik de datum voor deze blog maar even op 31 december 2015 heb gezet.

Reacties

Reacties

Tantie

Weer een mooi verhaal. Volgend jaar ben je er weer bij met kerst en dan gaan we er dubbel van genieten. Ik heb jou ook gemist 2e kerstdag in huize Laveaux. Veel plezier op vakantie.
Kus en knuffel van Noor (die ligt naast me) en mij

Tant Hann

Nou meis, weer een hoop ondernomen. Op 2e kerstdag was je in gedachten helemaal erbij. Jammer dat we niet konden skypen, want je zat in het beachhouse. We hadden verder bedacht dat Daan op 3e kerstdag met opa en oma met jou zou skypen, maar dat komt dan nog wel een keer. Dikke knuf xx

Oompje

Ik sluit me bij Tant Hann aan. Je was toch wel bij ons.
En wat een belevenissen daar in NZ. Leuk! Je verveelt je in elk geval niet.
Groetjes en tot 't volgende geweldige verhaal.
????

omi en opi.

Wij wensen jou ook alle goeds voor 2016.
Geniet zoveel als je kunt maar ben voorzichtig.
Ook wij hebben je gemist met al die feest dagen.
Een stevige knuffel en een dikke kus.






























ook

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active