Au pair in New Zealand

Zoveel nieuwe indrukken

Afgelopen week is echt omgevlogen: zoveel indrukken en nieuwe dingen. Ik ben en was blij dat Anne er afgelopen week was. Zij heeft me een opzetje gegeven met het aanvragen van een Nieuw-Zeelandse bankrekening, mijn tax-number en een simkaartje. Gelukkig maar want het is hier zo ingewikkeld. Verder heb ik de afgelopen week samen met haar voor de kinderen gezorgd: naar school, kindy en/of crèche brengen, met ze naar playgroups en playgrounds geweest en ze brengen en halen van naschoolse activiteiten zoals lego- en minecraft clubjes. Met de auto vond ik het al moeilijk om overal de weg er naartoe te onthouden, maar soms moet ik ook te voet via een andere route of met 'the walking schoolbus' gaan. De walking schoolbus is eigenlijk een groepje kinderen dat onder leiding van één ouder naar school loopt. 1 Ochtend zal ik degene zijn die met de kinderen naar school loopt, een andere ochtend moet ik met de kinderen naar de ontmoetingsplek lopen. Naar school, kindy en crèche weet ik de weg nu gelukkig. Voor alle andere activiteiten schrijft Helen de route voor me op of tekent ze een map :-). Ook kook ik hier doordeweeks elke dag. Ik kook sowieso voor de kinderen en soms ook voor mijn hostparents. Gelukkig ligt er elke dag een recept klaar of staat er geschreven wat ik moet maken dus dat is goed te doen.


Na deze eerste 'werk' week bij mijn hostfamily heb ik vrijdag een gezellig avondje in Takapuna gehad. Ik was naar het afscheidsetentje van Anne geweest en heb ik er lekker wat margaritha's gehad. Toen ik er even over nadacht is het eigenlijk heel raar, hier zit ik dan met allemaal vreemden te eten......het was wel heel gezellig!

Zaterdag ben ik met mijn hostfamily meegeweest naar hun beach house in Algies Bay. Alleen de weg er naar toe is al heel mooi. Helaas hebben we zaterdag, net als de rest van de weAfgelopen week is echt omgevlogen: zoveel indrukken en nieuwe dingen. Ik ben en was blij dat Anne er afgelopen week was. Zij heeft me een opzetje gegeven met het aanvragen van een Nieuw-Zeelandse bankrekening, mijn tax-number en een simkaartje. Gelukkig maar want het is hier zo ingewikkeld. Verder heb ik de afgelopen week samen met haar voor de kinderen gezorgd: naar school, kindy en/of crèche brengen, met ze naar playgroups en playgrounds geweest en ze brengen en halen van naschoolse activiteiten zoals lego- en minecraft clubjes. Met de auto vond ik het al moeilijk om overal de weg er naartoe te onthouden, maar soms moet ik ook te voet via een andere route of met 'the walking schoolbus' gaan. De walking schoolbus is eigenlijk een groepje kinderen dat onder leiding van één ouder naar school loopt. 1 Ochtend zal ik degene zijn die met de kinderen naar school loopt, een andere ochtend moet ik met de kinderen naar de ontmoetingsplek lopen. Naar school, kindy en crèche weet ik de weg nu gelukkig. Voor alle andere activiteiten schrijft Helen de route voor me op of tekent ze een map :-). Ook kook ik hier doordeweeks elke dag. Ik kook sowieso voor de kinderen en soms ook voor mijn hostparents. Gelukkig ligt er elke dag een recept klaar of staat er geschreven wat ik moet maken dus dat is goed te doen.


Na deze eerste 'werk' week bij mijn hostfamily heb ik vrijdag een gezellig avondje in Takapuna gehad. Ik was naar het afscheidsetentje van Anne geweest en heb ik er lekker wat margaritha's gehad. Toen ik er even over nadacht is het eigenlijk heel raar, hier zit ik dan met allemaal vreemden te eten......het was wel heel gezellig!

Zaterdag ben ik met mijn hostfamily meegeweest naar hun beach house in Algies Bay. Alleen de weg er naar toe is al heel mooi. Helaas hebben we zaterdag, net als de rest van de week, slecht weer met veel regen gehad. Zaterdag ben ik met Helen, Anne en oma naar een wijnproeverij geweest en toen het zondag droog was zijn we naar een regionaal park in Tawherenui geweest (als ik de plaatsnaam goed geschreven heb). Het was zo mooi! Ik zal zo er zo snel mogelijk foto's van plaatsen om jullie jaloers te maken.

Sinds vandaag heb ik eindelijk mijn eigen kamer, die zal ik ook snel aan jullie showen en vanaf morgen ga ik echt alleen voor de kinderen zorgen. Van de ene kant wel spannend maar van de andere kant ook wel fijn. Afgelopen week merkte ik dat de kinderen, en vooral de jongste heel erg op hun 'oude' au pair leunen. Dat is natuurlijk heel logisch, want zij heeft 9 maanden voor ze gezorgd. Alleen maakte dat het soms wel moeilijk voor me afgelopen week.. het is niet heel erg leuk als de jongste elke keer alleen door de huidige au pair geholpen wil worden en alleen haar naam zegt bij echt alles. Maar ook dat hoort erbij: voor de kinderen is het ook nieuw en natuurlijk verkiezen zij het vertrouwde boven het onbekende. Het zal wat tijd nodig hebben. Gelukkig is Dream Au Pair hier wel steunend in, ze zeggen dan ook dat ik het niet persoonlijk moet opvatten, dat het tijd nodig heeft en dat dit wel een minpunt is als je overlapping hebt met een vorige au pair. Achja, dit zal wel goed komen. Ondanks dit heb ik het in ieder geval wel heel erg leuk hier!

Wat betreft het rijden moest ik echt mijn hersens even resetten maar het was makkelijker dan ik van te voren had gedacht. Tot nu toe geen krassen of gewonden in ieder geval en het kickboksen was trouwens totaal geen succes. Ik kan er niks van en daarbij kon ik de Aziatische vrouw ook niet eens fatsoenlijk verstaan, echt een ramp dus. Een dag later ben ik naar yoga gegaan, dat ging beter en is meer mijn ding. Morgen na het werk naar pilates.

Ik ga nu slapen,

Knuffels, kusjes en heel veel liefs,

Maud

Reacties

Reacties

Roel H te D

Maud, je schrijft mooi. Geniet van de mooie tijd. Het zal niet altijd even makkelijk zijn, maar wel onvergetelijk. Maar met de moderne techno is het makelijk communiceren met Dieteren. Suc6. Roel

Tantie

Alweer een mooi verhaal. Hoe gaat het met de spierpijn na de Yoga.?

Groetjes ????

Oompje

Hey Maud,
Of moet ik nu Coocky zeggen? ????
Weer een heel mooi verhaal. Fijn dat je het naar je zin hebt. En dat met de jongste komt wel goed hoor.
Ik kijk al uit naar 't volgende verhaal.
????

Mams

Alweer een mooi verhaal geschreven Maud. Gelukkig hebben we skype en appen we heel wat af.
Maar het is leuk om je blog te lezen en je ook op deze manier te volgen.
Dikke knuf en xxxxxxxx

Tant Hann

Bye bye Anne. Welcome Mauddie. Binnen 2 dagen roepen ze jouw naam en zijn het "jouw" kinderen, wedden?
Dikke kus x

Liza Steijvers

Maud

Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat, ik volg je blog en wens je een super tijd toe, groetjes ook namens Pierre

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active