Au pair in New Zealand

Holidays

Oeps, oeps, oeps het is alweer even geleden dat ik een blog heb geschreven en in de tussentijd heb ik al mijn vakantiedagen al gebruikt. Ik ben 2,5 week naar het Zuidereiland geweest en heb 1 week met paps en mams gereisd, die nu nog steeds hier in Nieuw-Zeeland zijn!

Het Zuidereiland was héél mooi maar helaas ook regenachtig toen ik er was. Dat neemt niet weg dat ik super veel mooi dingen heb gezien en gedaan gelukkig. De reis begon er naartoe begon al goed..... ik zou op zaterdagmorgen om 7.00 naar Christchurch vliegen maar ik kreeg op vrijdag al bericht dat mijn vlucht gecanceld was. Ik had meteen contact opgenomen met de vliegmaatschappij en zij hadden me omgeboekt na een latere vlucht, wat betekende dat we een halve dag kwijt zouden zijn. We zouden zaterdagmiddag eigdnlijk gaan kajakken maar dat hebben we ook moeten annuleren. Gelukkig kon ik dit nog omboeken naar zondag. Helaas was mijn gecancelde vlucht niet de enige pech die we hadden. Ook Charlottes vlucht werd last minute gecanceld en haar nieuwe latere vlucht had vertraging. We dachten dat we genoeg pech hadden gehad tot we realiseerden dat we onze campervan niet meer op konden halen: ongelooflijk maar het bedrijf sluit op zaterdag al om 12.00 en vervolgens zag ik op Internet dat ze op zondag helemaal gesloten zijn!! Dit maakte ons pas echt gestrest. We vlogen allebei vanaf een andere vluchthaven dus we waren ook nog eens niet samen om dit probleem op te lossen. We hebben allebei de hele tijd gemaild, om de beurt met Wicked Campers gebeld en ondertussen hielden we elkaar op de hoogte via smsjes. Gelukkig hebben we uiteindelijk via mail en telefoon er voor kunnen zorgen dat wij tóch nog op zaterdag onze campervan konden ophalen en is toch nog alles goed gekomen.

In totaal hebben we ongeveer 3.500km gereden in 16 dagen en heel veel gezien. Het Zuidereiland zelf is zo mooi dat ik het liefst de hele tijd wel wilde stoppen om foto's te maken. Eén van de hoogtepunten van deze reis was het zwemmen met dolfijnen! Het zwemmen met dolfijnen heb ik gratis en voor niets in het wild gedaan bij Curio Bay. Eigenlijk kwamen we hier om pinguïns te zien maar die zagen we niet en toen wees iemand ons de dolfijnen! Mijn reismaatje wilde eerst niet het water in omdat het zo koud was maar daar heb ik me niet door laten afschrikken en het was het zó waard. De dolfijnen zwommen en speelden op nog geen meter afstand! Dit was echt heel speciaal. Ook heb ik tijdens mijn reis walvissen gezien, dit was wel met een georganiseerde boottocht maar ook heel speciaal. Qua wildlife heb ik ook de grote albatrossen gezien en zeehonden, die op sommige plaatsen gewoon op de parkeerplaats lagen te slapen.
Een ander hoogtepunt was het bungeejumpen in Queenstown.. dit wat eigenlijk best nog een spontane actie. Ik had al langer in gedachten om een bungeejump te doen maar we kwamen eerder dan gepland langs het bordje met 'bungeejump here' en Queenstown is toch wel echt the place to be, hier is het bungeejumpen uitgevonden. En ja, het was eng maar heel vet!!

Toen ik terugkwam van het Zuidereiland heeft mijn hostdad me opgehaald van Auckland Airport en thuis kreeg ik een dikke knuffel van mijn hostmom. De kinderen lagen al in bed die avond maar van hen kreeg ik de volgende ochtend een dikke knuffel,super lief. Het weekend nadat ik terugkwam van het zuidereiland was het bij jullie carnaval en voor mij de eerste keer ooit dat ik dat moest missen. Gelukkig had ik dat weekend genoeg afleiding want toen ben ik met Rolien naar Auckland Nines geweest. Dit is een weekend vol met rugby, bier en er verkleed naartoe gaan dus heb ik voor mijn gevoel toch nog een beetje carnaval gevierd. Na dit weekend kon het aftellen pas echt beginnen... nog 2,5 week tot pap en mam komen! De tijd vliegt voorbij want nu ik dit schrijf zijn ze al bijna 3 weken hier en zit onze week samen reizen er ook al op. Het was zo fijn om ze eindelijk op donderdag 18 februari om 00.30 door de deuren van de terminal te zien komen en dikke knuffels te geven. Eindelijk kon ik laten zien waar ik nu al 4 maanden woon en kon ik ze kennis laten maken met mijn hostfamily. De eerste avond hebben mijn hostparents getrakteerd op een kiwi BBQ, zo gastvrij weer van hen! Zo fijn om ze samen te zien :-).


Hierna kon mijn reis met pap en mam beginnen. Met hen heb ik over het Zuiden van het Noordereiland gereisd, helemaal tot hoofdstad Wellington en vanuit daar zelfs met de boot een dagje naar het Zuidereiland geweest. We zijn naar Hobbiton geweest, waar de Lord of The Rings is opgenomen en waar we onszelf even 3 hobbits voelden ha ha. Na Hobbiton zijn we doorgereden naar Rotorua, waar het naar soms naar rotte eieren stinkt... maar dit is één van de vier plekken op aarde waar er natuurlijke geisers zijn die 'meertjes' in allerlei kleuren veroorzaken, echt heel apart en speciaal. Uiteindelijk kwamen we ook in de buurt van Lake Taupo........ ik had van te voren al gezegd dat ik graag hier mijn skydive wilde doen terwijl papa en mama toekeken. Toch was ook dit weer best spontaan aangezien de dag dat ik eigenlijk wilde springen het zou gaan regenen. Gelukkig kwamen we eerder dan gepland aan in Taupo. Hier zou ik gewoon eens gaan navragen en laten informeren toen ze tegen me zeiden dat er nog plek was en ik ook nu meteen kon springen. Ik kreeg nog een half uurtje tijd om na te denken maar in de tussentijd had ik al de muziek uitgezocht voor mijn video en had ik besloten om voor de hoogste te gaan. De laatste 10 minuten zag ik pap twijfelen.....het was nu of nooit en nu zou hij met mij samen uit een vliegtuig kunnen springen!!! Ook papa had dus ja gezegd en toen het eindelijk zover was zaten we naast elkaar in het vliegtuigje, op naar 15.000ft (bijna 5km). Dat duurde ongeveer 20 minuten en vanaf een bepaalde hoogte moesten we een zuurstofmaskertje op. Pap sprong als eerste en daarna was ik aan de beurt. Het was zo vet, en al helemaal om dit samen met pap te doen terwijl mam toekeek!! Eigenlijk is het niet te beschrijven hoe leuk het was, ik zou het zo weer doen. Na Taupo zijn we doorgereisd naar Tongariro. Hier hebben pap en ik de Tongariro Crossing gedaan, een wandeling van 19km door vulkanisch gebied met veel lange en steile klimmen. Ze zeggen hier dat je er 6-8 uur over doet, wat voor ons ook klopte: wij deden er 7,5 uur over inclusief foto's maken en een lunchpauze op de rand van een krater: wauw !! Mama was zo lief om ons die dag al heel vroeg 's morgens naar het startpunt te brengen en ons 's middags bij het eindpunt weer op te pikken :-). Uiteindelijk zijn we ook in de hoofdstad Wellington aangekomen en zelfs vanuit daar met de ferry naar het Zuidereiland geweest (3,5) door de Marlborough Sounds en 's avonds hadden we met zonsondergang weer de ferry terug. Onze reis samen zat er bijna op...weer op naar Auckland maar wel met een mooie tussenstop: Waitomo Glowworm Caves. Hier hebben pap en mam hun kerstcadeautje van mij verzilverd. Waitomo is ook weer zo'n unieke plek. Het is één van de vier plekken ter wereld waar er grotten met gloeiwormpjes zijn. Hier heb ik ze dus getrakteerd op een tour en zijn we op een bootje de Caves ingegaan....ook dit was weer zo, alsof je een sterrenhemel ziet met duizenden sterren. Dit echt was een mooie afsluiter van onze reis samen.

Op dit moment zijn pap en mam dus nog steeds in Nieuw-Zeeland en zijn ze zelf aan het rondreizen. Morgenavond komen ze weer naar mij toe en dan is donderdag onze laatste hele dag in Nieuw-Zeeland samen. Super fijn dat ze helemaal naar hier zijn afgereisd en ik dit allemaal met hen kan doen en delen. Verder gaat het nog altijd goed met mij en ben ik nog steeds heel erg blij met mijn gastgezin die hun huis en familie niet alleen openstellen voor mij maar ook voor pap en mam. Ik krijg vaak de vraag of ik (nog) geen heimwee heb maar daar heb ik tot nu toe nog niet heel erg last van gehad. Nu ik terugkijk op de carnavalsperiode heb ik het toen wel moeilijk gehad en begon ik toen misschien wel een beetje last van heimwee te krijgen maar gelukkig startte toen een week later mijn reis over het Zuidereiland waar ik zoveel gezien en gedaan heb dat ik geen tijd meer had om nog heimwee te hebben.

Hopelijk kan ik snel een paar foto's plaatsen. Ik ga nu slapen, fijne dag allemaal!



Liefs,

Maud

Reacties

Reacties

Mams

Wat een geweldig verhaal Maud. Wij zijn blij dat wij naar Nieuw Zeeland zijn gekomen. Wij hebben een geweldige tijd hier!! Heerlijk 3weken jou weer om ons heen. Lekker knuffen, kletsen en leuke speciale dingen doen. Fijn om te weten dat je hostfamily zo goed voor je is en dat je het maar JE zin hebt. Met de 3 jongens doe je het geweldig. Respect. Nog even en dan zit onze reis er weer op. Gaan we thuis de draad weer oppakken. Dank je wel voor deze super weken!!!???? dikke knuffel

Elly

Goh Maud
Wat een geweldige ervaringen heb
je weer beleefd.
Prachtig verhaal.
Fijn dat je het zo naar je zin hebt
Groetjes

Lisette

Superleuk om jou belevenissen vanaf hier mee te mogen maken. En ik vind t super dat je ouders nu ook van al dat moois kunnen genieten. Ben heel benieuwd naar hun verhalen en foto's. En jij nog een hele fijne tijd daar met je gastfamilie. Er zullen denk ik nog veel nieuwe avonturen en verhalen bijkomen. Die vanuit hier dan weer met veel plezier gelezen en meebeleefd gaan worden. Veel succes Maud

Johan

Nauw maudje ik blijf dit zeggen maar ik moet hier mee stoppen en maud zeggen na dit geweldig reis verslag. Leuk dat pap en mam het zo na de zin hebben op hun vacantie. Wat jij veel gedaan heb in die 4maanden super de helf heb jij er ook op zitten op naar de laatste maanden en hoop je dan snel te zie ik schijf je snel weer op fb grtz

Liza Steijvers

Ik heb je verhaal gelezen, wat een belevenis die rondreis en wat fijn om veel dingen te hebben kunnen doen met je mam en pap, geniet nog van de tijd dat ze daar bij je zijn ! Groeten Liza en Pierre

Tant Hann

Weer met plezier alles gelezen. Ben nu al heel benieuwd naar de verhalen van Mieke en Sjaak en ik denk dat we daar minimaal een weekend voor nodig hebben, dus dan zijn ze alvast op de hoogte dat we heel binnenkort afspreken. Pak nu nog even heel veel knuffelmomenten samen, daar on the other side, en een dikke kus van mij X

Oompje

Mooi verhaal. Wat een ervaringen en indrukken!
Daar kan je/kunnen jullie nog heel lang van nagenieten.
En de tijd met pap en mam is, buiten het avontuur van de grote reis naar far-far-away, is toch ook helemaal geweldig (geweest). Geniet nog maar even met volle teugen van hun aanwezigheid. Ik denk dat ze voorlopig niet uitgepraat komen als ze terug zijn in dat kikkerlandje hier.
Trouwens jammer dat je start naar het Zuider eiland zo vervelend is geweest, maar ook daar heb je je weer perfect uit weten te redden. Had er eigenlijk ook niet aan getwijfeld. :-)
Nou Maud, nog even heel veel genieten van pap en mam.
Groetjes en een hele dikke knuffel. X

Rolien

Joeehoeee ik ging even googlen op au pair Nieuw Zeeland omdat ik even niks te doen heb... kom ik zomaar jouw blog tegen hahaha!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active